VoIP zakelijk
VoIP is zeker voor zakelijk gebruik een slimme oplossing. Supergoed bereikbaar. Gebruiksvriendelijk. Betalen voor wat je écht gebruikt. Geen grote investering. Dat klinkt goed toch? Logisch. VoIP zakelijk is super geschikt voor een MKB bedrijf.
VoIP, wat is dat?
VoIP is een nieuwe manier van bellen. Het staat voor Voice over IP. Simpel gezegd is het bellen over het internet. Je hebt geen telefooncentrale meer nodig. Deze staat met VoIP in de cloud. Je neemt de functionaliteiten af die op dat moment voor jouw bedrijf van belang zijn. Je hoeft dus geen grote keuzes te maken te voor de lange termijn. Flexibiliteit en duidelijkheid staan centraal.
Altijd en overal bereikbaar
Je wilt altijd en overal bereikbaar Zeker met zakelijke telefonie. Je wilt een telefoontje van een potentiële klant natuurlijk niet missen. Wat is het grootste voordeel van VoIP voor bedrijven volgens ons? Je heb de mogelijkheid om oproepen op je vaste nummer ook op je mobiele telefoon te ontvangen. Mis nooit meer een telefoontje. Ook niet als je thuis werkt of onderweg bent.
Stel, je medewerkers hebben geen vaste werkplek of zijn vaak buiten de deur. Zet dan je mobiele telefoon als kantoortoestel in. De functionaliteiten van je kantoortoestel zijn dan ook beschikbaar op je mobiele telefoon. Denk aan een telefoontje doorschakelen naar een collega, een collega op zijn of haar interne nummer bellen en gratis onderling bellen. Maar vooral: als iemand jouw vaste nummer belt, dan rinkelt jouw mobiele toestel.
Regel het zelf
Ga je op vakantie? Verbind telefoontjes direct door naar een collega of stel je persoonlijke assistent in. Je persoonlijke assistent vertelt de beller de reden van je aanwezigheid en tot wanneer je niet bereikbaar bent. De beller krijgt het volgende te horen: “De persoon die u probeert te bellen is heeft een afspraak tot 8 april 14:00 uur”. Dat geeft duidelijkheid.
Wanneer je een vast en mobiel toestel integreert (ook wel VAMO genoemd), dan regel je in de app op welk toestel de oproepen binnenkomen. Veel andere instellingen kun je ook eenvoudig zelf regelen. Dat is nog altijd het snelst.
Wat gaat het kosten en waar moet je op letten?
Als organisatie heb je te maken met medewerkers die vertrekken en medewerkers die nieuw in dienst komen. Zo kan je van de ene op de andere maand ineens vijf medewerkers meer of minder in dienst hebben. Met VoIP kan je maandelijks op- of afschalen. Dat maakt het zo flexibel, en vaak goedkoper. Je betaalt alleen voor wat je gebruikt, wel zo eerlijk.
Als je besluit zakelijk met VoIP te gaan bellen dan moet je wel letten op het volgende. Je gaat bellen over internet. Dit vraagt wat van je huidige internetlijn. Wij checken daarom altijd of er voldoende capaciteit op je huidige internetlijn vrij is. Zo blijft de gesprekskwaliteit behouden. Ook moet je er rekening mee houden dat je internetlijn héél belangrijk is. Wanneer je geen internet hebt, kun je ook niet meer bellen.
VoIP Zakelijk: de voordelen in het kort
– Ultra flexibel
– Betaal voor wat je gebruikt
– Mobiele telefoon als kantoortoestel
– Gratis onderling bellen
– Superslimme functies
De ultieme oplossing door 1do
Iedere organisatie is anders. Als veel mensen thuiswerken vraagt dat om een andere inrichting dan wanneer iedereen altijd op kantoor aanwezig is. En wanneer je meerdere locaties hebt, is dat ook heel anders dan wanneer je met 10 collega’s op één locatie zit. Daarom moeten we een goed beeld hebben van de organisatie. Jij geeft aan wat voor jouw organisatie van belang is. Dan bedenken de experts van 1do een ultieme oplossing voor jullie situatie.
VoIP heeft een aantal superslimme functies. Als je ze eenmaal hebt, kan je ze niet meer missen. In deze blog beschrijven we er vijf.