5 superslimme functies van VoIP
03 juli 2019
Door de opkomst van de mobiele telefoon is onze bereikbaarheid sterk verbeterd. Zakelijk gezien is de mobiele telefoon ook niet meer weg te denken. Medewerkers zijn veel onderweg en thuiswerken wordt steeds populairder. Met VoIP kun je je bereikbaarheid nog beter en makkelijker regelen. Naast een betere bereikbaarheid heeft het ook een aantal functionaliteiten waardoor je veel makkelijker en sneller kunt werken. Wij bespreken er hieronder een aantal die wij zelf erg handig vinden.
1. Een persoonlijke assistent tot je beschikking
Vind je het soms ook zo vervelend als je iemand niet kan bereiken? Je wilt natuurlijk niet dat de klant hetzelfde bij jou ervaart. Met een persoonlijke assistent krijgt je klant op de minuut nauwkeurig te horen tot wanneer je telefonisch niet bereikbaar bent. Een voorbeeld: ‘’De persoon die u probeert te bellen is op vakantie tot 1 augustus 8:00 uur’’. Het instellen van je persoonlijke assistent doe je eenvoudig met de Hipper+ app.
2. Een afstandsbediening van je telefoon
Naast het inschakelen van je persoonlijke assistent is er met de Hipper+ app nog veel meer mogelijk. Je kan de app zien als een afstandsbediening van je telefoon. Met een paar klikken schakel je bijvoorbeeld alle gesprekken door naar een collega en kies je met welk nummer je naar buiten belt. Ook heb je direct een telefoonboek met alle nummers van je collega’s bij de hand.
3. Mis nooit een telefoontje
Bij veel organisaties zijn medewerkers veel onderweg of ze werken thuis. Dan is VaMo (Vast & Mobiel integratie) een ideale oplossing om te zorgen dat zij goed bereikbaar zijn voor klanten en collega’s. Met VaMo heb je de functies van je vaste telefoon ook op je mobiele telefoon. Denk aan het doorschakelen van oproepen naar een collega of het bellen van een collega op zijn interne nummer. Eén van de grootste voordelen vinden wij dat je oproepen op je vaste nummer ook op je mobiele telefoon ontvangt. Zo mis je nooit meer een telefoontje van een klant of collega.
4. Met één klik bellen vanaf je PC
Stel je wilt een telefoonnummer bellen dat je op een website hebt gevonden. Vaak typ je dan het telefoonnummer over op je toestel. Met desktopintegratie kan dit makkelijker:
- Je selecteert het telefoonnummer dat je wilt bellen
- Druk op Ctrl + C
- Er verschijnt een pop-up en je bent met één klik verwijderd van bellen
5. Klantkaart snel bij de hand
Ook heb je met VoIP de mogelijkheid om op je PC gelijk de klantkaart tevoorschijn te krijgen als je gebeld wordt. Het CRM-systeem wordt geïntegreerd met telefonie. Hoe werkt dit dan? De klant belt jou, de juiste klantkaart komt automatisch in beeld en met één klik open je de juiste klantkaart. Dit werkt ook andersom, dus vanuit de klantkaart kun je direct naar de klant bellen. Zeker wanneer je telefonisch veel klantcontact hebt, scheelt dit veel tijd.
Ben je nieuwsgierig geworden naar nog meer functionaliteiten van VoIP? Eerder hebben we een blog geschreven waarin we ook een aantal andere de functionaliteiten van VoIP uitlichten.